Corsair Marine har en intern e-mail-grupp där alla handlare kan posta inlägg. Senaste veckorna har det varit stor aktivitet. Det är erfarenheterna från den nya Corsair 750 Sprint som debatteras. Alla som provat båten lovordar den, men det finns alltid synpunkter på detaljlösningar, och de går ofta stick i stäv med varandra. Det gäller de låsbara förvaringsutrymmena, några tycker de är för små, andra tycker att de är perfekta. Någon vill flytta ett tvärskott under sittbrunnen en bit akteröver för att få plats med större kylbox o s v. Corsair tar till sig allting och lyssnar på handlare och kunder och överväger konstant förbättringar. Eventuella ändringar skall dock gå att genomföra på samtliga båtar, för att entypstanken inte ska äventyras. En grupp har nu utsetts som ska spika reglerna; bland annat när det gäller vilka segel som ska tillåtas finns en hel del åsikter, beroende på om man har cruising- eller racingperspektivet.
I detta läge inser man vilken förmån det är att få arbeta med ett seriöst företag som tar ansvar för sina produkter också ett, två och tio år efter byggnationen och som har kapacitetet att leva upp till sina löften. Sedan augusti så har 26 Sprint byggts till kunder över hela världen, senaste båten gick till Thailand. Jämför den volymen med alla andra trimaranbyggare!
Sprinten borde passa perfekt i Stockholm och Göteborg, där många mest seglar i skärgården och vill kunna kombinera semestersegling med seriös kappsegling. Två personer bor utmärkt i båten och den gigantiska sittbrunnen är som gjord för att duka upp ett långbord på midsommar. Själv tänkte jag ligga ute vid Gillöga då.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar