måndag, maj 12, 2008

Lidingö Runt? Nej varför då?

Varför segla runt Lidingö innan Lidingö Runt, när man kan fälla masten och gå under bron till starten vid Foresta? Finns ingen anledning, tyckte Örjan Frid som hade sin Corsair 28R "Corisco" på nordsidan av Lidingö. Stefan Ljungstedt på Seglingsbilder.se var snabb med kameran och fångade bravaden på bild.
Corisco är för övrigt den första Corsair som jag importerade till båtmässan "Allt för Sjön" 2005. Eftersom jag inte vågade förvänta mig att någon skulle köpa den så garderade jag genom att beställa en Corsair precis som jag själv ville ha den. I bakfickan fanns en plan att kanske få behålla den. Det fick jag nu inte. Nästa båt blev istället en Corsair 28 CC som vi fick behålla en månad ungefär, tills Johan och Linda Lidén provade henne. "Bling Bling" som vi kallade henne var det också något speciellt med. I Johans och Lindas händer blev hon detta Lidingö Runts bästa Corsair med en fjärdeplats. Nu med namnet "Serenity". Grattis!
Själv seglade jag Weta i år, jättekul men svårt att hitta vinden mellan alla kringliggande jättebåtar.


Genom att skarva fallet med en lina och leda det genom blocket på bogsprötet och
tillbaks till fallwinchen så går det lätt att fälla masten.

Inga kommentarer: