söndag, augusti 19, 2012

Märta vann soloseglingen


Harken Solo Challenge som seglades igår är en jätterolig idé och av allt att döma så verkar det ha blivit en succé. Naturligtvis var jag anmäld med en Corsair Dash 750 men hann dessvärre sälja båten innan racet, så denna gång fick jag stå på land. Dock var det en annan Corsair anmäld, Jonas Davidson-Vitell med sin Corsair F-27 Märta, och med den så vann han inte bara flerskrovsklassen utan också totalt! Strongt gjort. På Hamnen.se ligger en jättefin filmsnutt där man ser hur fint Corsairen går genom sjön.
Stort Grattis till Jonas!


















@Hamnen.se





4 kommentarer:

Mr W sa...

Kul för Jonas! Men var inte Refanut snabbare på omräknad tid?

//Mr W

Ulrich Lindberg sa...

Du har rätt. Bra med uppmärksamma läsare!
Jonas var först i mål, men jaktstarterna var tydligen inte lagda så att det därmed med automatik blev en förstaplacering. Så totalt blev Jonas tvåa.

Mr W sa...

Hur går det förresten med Searail 19, har du seglat den? Alltid kul att höra lite intryck!

Ulrich Lindberg sa...

Kul att du har koll på vad som är på g.
Tyvärr har jag inte provseglat Searail än. Det är bara en handfull personer som har gjort det och de säger att den är "fun". Den fyller ju en lucka mellan Weta och Sprint 750, den är enkel att rigga och sjösätta och man kan övernatta i den och eftersom den också är snygg så bestämde jag mig för att ta hit den. Hittills så har det bara varit båtar som Magnum, Astus och Tricat i den här storleken och de är lite för snälla i designen för att trendiga svenskar ska attraheras av dem.